Próbna ewakuacja w naszej szkole

Data przeprowadzenia ewakuacji: 24 października 2025 r.
Miejsce: Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Oleszycach
Godzina rozpoczęcia: 9:00
Rodzaj alarmu: próbna ewakuacja przeciwpożarowa
Osoba odpowiedzialna za przeprowadzenie ćwiczenia: Dyrektor szkoły mgr Agata Adamska
Nadzór: – przedstawiciel Państwowej Straży Pożarnej – kapitan pożarnictwa Łukasz Mazur; kapitan pożarnictwa w stanie spoczynku – Kazimierz Hołubek; inspektor ds. Obronnych Obrony Cywilnej, Obrony PPOŻ i Informacji Niejawnej – Jan Przyszły

Przebieg ewakuacji:

O godzinie 9: 00 w całym budynku szkoły ogłoszono alarm dźwiękowy sygnalizujący konieczność ewakuacji. Nauczyciele wraz z uczniami przerwali zajęcia i zgodnie z obowiązującymi procedurami opuścili sale lekcyjne. Uczniowie kierowali się najkrótszymi drogami ewakuacyjnymi do wyznaczonego miejsca zbiórki- hala widowisko-sportowa.

Cały proces ewakuacji przebiegał spokojnie i zgodnie z planem. Nauczyciele dopilnowali, aby uczniowie nie wracali po rzeczy osobiste i zachowali porządek podczas opuszczania budynku. Po dotarciu na miejsce zbiórki nauczyciele sprawdzili obecność uczniów w swoich klasach i przekazali informację dyrektorowi szkoły.

Podsumowanie:

Próbna ewakuacja szkoły przebiegła sprawnie i bez zakłóceń. Uczniowie oraz pracownicy szkoły wykazali się znajomością zasad postępowania w sytuacjach zagrożenia. Celem ćwiczenia było utrwalenie procedur bezpieczeństwa i sprawdzenie skuteczności planu ewakuacji ? cel ten został osiągnięty.